Studiul de prefezabilitate “Metrou Metropolitan” va fi dezbatut si votat de noul C.L. Floresti. Asa a zis Boc!
Studiul de prefezabilitate pentru proiectul “Metrou Metropolitan” va fi supus aprobării Consiliului Local Cluj-Napoca în şedinţa de marţi, 27 octombrie 2020, informează ZCJ.ro. Iar după aprobarea şi de către comuna Floreşti, studiul va fi trimis la Guvern.
Judecatoria Cluj a validat abia astazi noul C.L. Floresti!
Sedinta de constituire al noului Consiliu Local Floresti va avea loc cel mai probabil saptamana viitoare.
Finanțarea pentru aceste proiecte va fi asigurată din fonduri europene, naționale și locale, inclusiv fonduri private, prin intermediul unui parteneriat public-privat.
“Metroul are 2 etape de implementare. Prima etapă e din Florești, într-o zonă stabilită de specialiști care să permită cât mai multor locuitori din comună să acceseze metroul, se va trece pe la viitorul spitalul de urgență și Polus, după care metroul intră în Cluj-Napoca și continuă până la podul IRA, bineînșeles cu stațiile aferente pe o lungime de circa 20 de kilometri. În Florești ne gândim să avem metrou de suprafață. Așa reducem costurile, mai ales că aici avem și celălalt proiect, de centură metropolitană care va lua din presiunea de trafic. La toate aceste stații de metrou vor ajunge mijloace de transport în comun care să preia călătorii și să îi transporte spre diferite zone din oraș. De asemenea, au prevăzute soluții de park and ride. Etapa 2 e din Gilău până în Florești”, a explicat primarul Emil Boc, citat de catre ZCJ.ro.
Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România) realizează studiile de prefezabilitate şi fezabilitate pentru proiectul metrou și tren metropolitan la Cluj-Napoca. În urma licitației valoarea adjudecată e de aproximativ 7,4 milioane de euro. După realizarea și predarea studiilor urmează licitația pentru proiectare și execuție propriu-zisă.
Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:
In prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),
A doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.
Sursa: ZCJ.ro