Comunicat H.Sulea (Primar Floresti)// De ce nu mai are Florestiul taxa de acces pentru masinile de mare tonaj
Intre anii 2009-2016, Florestiul a avut instituita o taxa auto pentru masinile de mare tonaj de 10 lei/zi, iar in 2016 Consiliu Local a votat marirea acesteia la 100 lei/zi. HCL a fost aprobata si de catre Institutia Prefectului.
Doar ca aceasta decizie a fost atacata in instanta de catre o societate comerciala, iar Tribunalul a dispus anularea respectivei hotarari.
Pe acest subiect, primarul Horia Sulea a tinut sa publice un comunicat pe pagina personala de facebook, pe care vi-l redam integral.
“Întrucât în ultima perioadă constat o serie de nelămuriri legate de circulația mașinilor de mare tonaj în UAT Florești, iată câteva precizări.
1. În 2009, prin HCL 19, Consiliul Local instituia o taxă de acces a mașinilor de mare tonaj pe drumurile din Florești de 10 lei pe zi.
Această sumă urma să fie plătită de agenții economici care foloseau drumurile publice din UAT Florești cu mașini de tonaj mediu și mare. Fondurile obținute urmau să fie folosite la repararea drumurilor deteriorate de traficul greu.
2. În 2016, în UAT Florești s-a ajuns ca 95% din drumurile publice să fie asfaltate. De asemenea, ritmul de dezvoltare al construcțiilor a devenit unul extrem de dinamic. În aceste condiții, normal, am propus Consiliului Local Florești mărirea taxei de tonaj de acces pe drumurile publice. Deliberativul local a subscris ideii și prin HCL 124/2016 se stabilea o taxă mult mai conformă cu realitatea, de 100 de lei pe zi. Actul administrativ a fost beneficiat și de controlul de legalitate al Instituției Prefectului.
3. O firmă, SC LALE SERV SRL a atacat în instanță decizia Consiliului Local și a avut câștig de cauză. Justiția a decis ANULAREA HCL respectiv.
4. Imediat, în 2018, problema a fost repusă pe tapet și a apărut HCL 39/2018, prin care se instituia o taxă de 50 lei pe zi. Actul administrativ a primit viza de legalitate din partea Instituției Prefectului. Aceeași Lale SERV, alături de SC CONTECH LOGISTIC SRL, au contestat în Instanță și acest HCl și au obținut SUSPENDAREA actului administrativ (a HCL).
Mă întreb cât de normal e ca drumurile publice reabilitate din banii floreștenilor să fie distruse pentru obținerea unor profituri personale ale unor peroane juridice ?! Cât de normal e ca unii să realizeze profit abuzând de domeniul public, iar apoi din bugetul local să se suporte reparațiile drumurilor.
5. În aceste condiții, a reintrat în vigoare HCL 19/2009 (care prevedea o taxă de 10 lei).
6. Anul acesta, având în vedere mai ales obținerea avizului Poliției Rutiere și intrarea în vigoare a Planului de Sistematizare Rutieră a UAT Florești, precum și cuantumul taxei (10 lei), dar și profiturile realizate de agenții economici, deliberativul local a luat decizia abrogării HCL 19/2009.
7. Astfel, în prezent, la nivelul UAT Florești, nu există absolut nici o taxă de acces auto de mediu/mare tonaj. Pur și simplu se respectă indicatoarele auto și prevederile OUG 95/2002 privind circulația pe drumurile publice.
Un nou HCL pe același subiect este în acest moment imposibil de dat din punct de vedere juridic, atâta timp cât HCL 39/2018 este supendat, problema pe fond urmând a fi tranșată de Justiție.
8. Interesant este faptul că unii agenți economici de bună credință, care sunt conștienți de faptul că ei realizează un profit dar creează un disconfort și deteriorizează străzile reabilitate care apoi au nevoie de reparații, au solicitat reintroducerea unei taxe de acces pe drumurile publice a auto de tonaj mare.
Asta în timp ce alții își doresc profit abuzând de domeniul public. Ba chiar mai mult, pun presiune pe administrația publică locală și
Poliția Locală, dezinformează și îndeamnă la nerespectarea prevederilor legale.
Administrația publică locală floreșteană a dorit și dorește stabilirea unei taxe pentru accesul auto de tonaj pe drumurile publice. Așa este normal. Persoanele juridice realizează profit din activitatea lor și crează un disconfort locuitorilor, precum și o alocare ulterioară de bani publici pentru reparațiile aferente degradării drumurilor publice.
Consider normal ca persoanele juridice să își desfășoare activitatea nestingherit pe raza UAT Florești. Și consider la fel de normal ca acestea să plătească o taxă pentru degradarea drumurilor publice reabilitate din bani publici și care apoi vor fi reparate tot din bani publici. Numai că observ că unii consideră aceste lucruri niște anormalități.
În aceste condiții, las la latitudinea dvs. a conștientiza care este situația, motivele ce au dus la crearea acesteia, precum și factorii disturbatori ai bunului mers la lucrurilor”, a scris edilul Florestiului.