Viata bate filmul// Replici savuroase si inepte intre parinti pe Whatsapp. Cat fac “2+2×2-2×2”?
Părinţii unor elevi de clasa a IV-a din Craiova au avut o discuție halucinantă pe grupul de WhatsApp al clasei, iar conversația a fost făcută publică de unul dintre ei.
Copiii au avut o lucrare, iar la problema ”2+2×2-2×2=?“ au fost dificultăți. Un tătic, inginer, a încercat să le explice mămicilor că rezolvă greșit problema. Unii, cu calculatorul în mână, au insistat că rezultatul este 12, dar ”inginerul” le-a explicat că trebuie respectată ordinea operațiilor (prima dată înmulțirea și apoi adunarea și scăderea), iar răspunsul corect este ”doi”, conform Adevărul.
Povestea a fost făcută publică de o jurnalistă din Craiova.
„Mama 4: Exerciţiul de de la lucrare cum vi se pare? 2+2×2-2×2=?
Mama 5: E banal.
Mama 4: Mie mi se pare ambiguu pentru un copil.
Mama 1: 12 e raspunsul.
Mama 4: Ce v-am spus? Greşit. Aşa mi-a dat şi mie.
Mama 1: Cum să fie greşit doamnă? Am calculator la telefon 2+2=4 apoi înmulţeşti cu 2=8 minus 2=6 ori 2 egal 12.
Tata 2 (soţul Mamei 1): Chiar acuma e la calculator şi face.
Mama 4: Răspunsul la şcoală corectat cu roşu e 2.
Mama 1: Poate a mâncat doamna un 1.
Tata 5: Raspunsul e 2. Este vorba de ordinea operaţiilor.
Tata 2: Alo domnu’ medic ce operaţi? Nu auziţi că nevastă mea e cu calculatorul de pe telefon în faţă!
Tata 5: Am facut muulta matematică, sunt inginer.
Mama 1: Ce inginer vă cred că sînteţi inginer dar aşa inginer? face-ţi cu calculatorul.
Mama 4: Eu v-am zis că ambigiu. So dacă e ambiguu e normal sa se depunctezeee?
Mama 1: Nu e normal. cât ia depuntat?
Mama 4: 0,5 puncte.
Mama 1: Nu e normal ar trebui să vorbim cu ea.
Tata 5: Doamnelor, nu mai daţi egal după fiecare operaţie! Scrieţi ca acolo.
Tata 2: Iar operaţii nene? Nu auzi ca nevastămea e cu calculatoru de la telefon în mana dreapta?
Tata 5: Sa schimbe mâna…
Eu: Foarte bun acest grup. La obiect.
Mama 1: Mie nu mi sar părea normal să scadă la gemeni mei 0,5 punte pentru ceva ce calculatoru zice ca nu e aţa. O sa iau si eu lucrarea la ai mei să văd.
Peste o ora:
Mama 1: Amandoi a avut rezultat 2 şi a zis că e corect. E bine şi ca ei că mia explicat cum se face.
Mama 4: E 2???
Mama 1: E si 2 dar e si 4 cum zice calculatorul. Eu maş duce la şcoala în locul dvs. săi spun doamnei. Cred că e bun răspuns şi 12 nu e normal sa depunteze.
Mama 4: Eu v-am zis că e ambiguu.
Tata 5: Doamneeeee Feresteeee, mai fetelor, de cate ori sa va spun ca…
Tata 5 typing. Mama 1 removed
Tata 5. Mama 1: Am zis că nu mai scot părinţi dar ăsta era prea prost.
Mama 4: Inginer…”.
Discuția este reprodusă fără corecții.
Explicatie
Atunci când apar în exerciţii ele se efectuează astfel:
Până la clasa a IV-a elevii învaţă adunarea, scăderea, înmulţirea şi împărţirea numerelor naturale. Aceste operaţii le clasificăm astfel:
- operaţii de ordinul întâi: adunarea şi scăderea;
- operaţii de ordinul doi: înmulţirea si împarţirea.
1. dacă în exerciţiu apar operaţii de acelaşi ordin (numai adunări şi/sau scăderi, sau numai înmulţiri şi/sau împărţiri), le efectuăm în ordinea în care sunt scrise
2. daca în exerciţiu apar mai multe tipuri de operaţii, atunci efectuăm mai întâi pe cele de ordin doi, în ordinea în care apar, (înmulţirea şi împărţirea), apoi pe cele de ordinul întăi (adunarea şi scăderea)
Așadar, ținând cont de aceste reguli simple, răspunsul corect la exercițiul prezentat mai sus este 2.