Boc explica de ce este importanta Zona Metropolitana si de ce nu marseaza pe proiectul de alipire de oras a localitatilor vecine
La Ziua Live, emisiune de radio difuzata pe pagina de facebook a cotidianului ziua de cluj, primarul Emil Boc a tinut sa puna capat tuturor explicatiilor privind “alipirea” localitatilor Apahida, Baciu, Chinteni si Floresti de municipiul Cluj-Napoca. Emil Boc a declarat ca “alipirea localitatilor nu este un deziderat, atata timp cat dimensiunea Clujului nu se opreste la granita administrativa dintre Cluj și Floresti, Cluj si Baciu, Cluj si Apahida. Noi, din start, lucram din viziune metropolitana, motiv pentru care si proiectul trenului metropolitan si a metroului, toate sunt in dimensiune integrata”.
Iata ce a dec;larat edilul Cluj-Napoca:
”Acest lucru nu va putea fi realizat decât o dată cu o reformă administrativ-teritorială a României. Avem o lege de organizare administrativ-teritorială din 1968, de pe vremea lui Ceaușescu. cu siguranță va urma o altă lege de organizare administrativ-teritorială a țării. La acel moment se poate discuta.
Sau varianta cealaltă, prin referendumuri locale în ambele localități. Pentru a se fade uniunea în actuala legislație, ar trebui să fie referendumuri și în localitatea x și în localitatea y, iar acesta să fie pozitiv. Deocamdată nu suntem acolo și este prematur să discutăm despre acest subiect. Asta nu ne oprește însă ca noi, așa cum o facem deja, să colaborăm și să gândim în arie metropolitană. Am spus-o de foarte multe ori, dimensiunea Clujului nu se oprește la granița administrativă dintre Cluj și Florești, Cluj și Baciu, Cluj și Apahida. Noi, din start, lucrăm din viziune metropolitană, motiv pentru care și proiectul trenului metropolitan și a metroului, toate sunt în dimensiune integrată.
Acum trecem la nivelul doi de colaborare a ceea ce înseamnă planul integrat de colaborare urbană, astfel încât noi și comunele din acest inel unu, să ne stabilim zonele de investiții prioritate pe domenii: unde va fi următorul pol de dezvoltare în domeniul IT, a industriei manufacturiere, unde va fi viitorul pol de dezvoltare pentru alte industrii.
Nu ne propunem noi de la Cluj să devenim primari peste comunele din jur, că să colaborăm.
Deocamdată nu este copt terenul pentru partea aceasta de a discuta problemele politice și administrative. Să ne facem datoria pe cadrul legal existent și vom vedea ce ne va rezerva viitorul.
Nu avem nevoie să fie unificate aceste localități ca noi să conlucrăm. Avem un exemplu clar, transportul metropolitan. Partea de unificare o lăsăm, pentru că e subiectul unor sensibilități de care nu avem nevoie”