Boc ne explica pe Facebook cum e cu finantarile obtinute pentru CENTURA METROPOLITANA!
Emil Boc, primarul Clujului, a postat pe pagina sa de Facebook informatii legate de finatarea obtinuta pentru realizarea Centurii de Sud a orasului, legata de Drumul Expres Gilau-Cluj, investitii numite impreuna “CENTURA METROPOLITANA”.
Primarul le-a dat prietenilor săi de pe Facebook informaţii despre centură, dar şi despre întâlnirea cu cei şase europarlamentari.
„Centură metropolitană a Clujului a devenit prioritate națională – un proiect vital pentru decongestionarea traficului din oraș. Comisia de Transport din cadrul Parlamentului European a efectuat astăzi o vizită la Cluj-Napoca. Cu această ocazie, în prima parte a zilei am organizat o dezbatere în Sală de Sticlă a Primăriei pe tema Planului de Mobilitate Urbană al polului de creștere Cluj-Napoca. În cadrul acestei întâlniri au fost prezentate principalele propuneri de proiecte din cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă Cluj-Napoca și Master-Planul General de Transport al României, în context local, regional, național și european, precum și modul în care aceste propuneri de proiecte răspund nevoilor identificate în cadrul acestor studii.
În acest context, am primit confirmarea Ministerului Transportului – prin secretarul de stat dl. Marcel Boloş – că eforturile municipalității din ultima perioadă privind includerea în Master-Planul General de Transport al României a Centurii metropolitane a Clujului s-au concretizat.
Astfel, în acest moment centură este inclusă în masterplan și va fi finanțată din fondul de coeziune, în prima etapă de finanțare. Estimăm că pentru acest proiect vom atrage 153 de milioane de euro. Sunt peste 60.000 de mașini care intră zilnic în Cluj-Napoca dinspre Florești. Această centură este vitală pentru decongestionarea traficului unui oraș în plină dezvoltare cum este Cluj-Napoca și va rezolva problema accesibilității la Autostrada Transilvania (A3).
Punctul de plecare al centurii este nodul A3 de la Gilău, continuă paralel cu DN1 prin Florești și iese la sensul giratoriu de la Cora, traversează DN1 printr-un pod, urmând traseul Bucium-Făget-Selgros; intersectează astfel drumul spre Turda și ajunge la nodul de la Dezmir al centurii Vâlcele-Apahida. Primăria Cluj-Napoca va realiză bretelele de legătură ale acestei centuri metropolitane cu orașul prin Mănăștur, Zorilor și Gheorgheni.
După eveniment am efectuat o vizită pe teren alături de membrii Comisiei, pentru a le prezenta o parte din proiectele de infrastructura ale Clujului și modul în care am utilizat fondurile europene pentru dezvoltarea municipiului. Le-am prezentat proiectul “Refacerea infrastructurii Orașului Comoară, modernizare căi de acces spre centrul istoric”, Parcul Central – un proiect distins cu premiul de excelentă, sistemul ClujBike, proiectul de ticketing pentru transportul în comun, proiectul de modernizare a liniei de tramvai, precum și două din proiecte majore de infrastructura ale Clujului, respectiv Sală Polivalentă Cluj-Napoca și Cluj Arenă.
Municipiul Cluj-Napoca își consolidează astfel rolul strategic că pol de creștere al României, iar prezența Comisiei de Transporturi din Parlamentul European la Cluj confirmă acest fapt”, a scris Boc, pe Facebook.
Foto; ziuadecj.realitatea.net