Calea ferată Cluj – Oradea: Contractul pentru lotul 2 ( Aghireş – Poieni) poate fi semnat
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația italienilor de la WeBuild după ce asocierea Arcada – Alstom fusese desemnată câștigătoare pe lotul 2 din proiectul de electrificare a liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, informeaza ECONOMICA.net.
CFR Infrastructură a semnat până în prezent contracte pentru loturile 3 și 4 din cadrul acestui proiect.
CFR Infrastructură a desemnat pe 2 noiembrie oferta câștigătoare pentru electrificarea și reabilitarea lotului 2 AGHIREȘ – POIENI (36,53 km) din cadrul liniei Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km). Este vorba de asocierea condusă de gălățenii de la Arcada Company.
Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS ( ARCADA COMPANY/Leader – Alstom Transport SA) este în valoare de 1,535 miliarde de lei, fără TVA.
Lotul 2 Aghireş – Poieni este cuprins între km 531+160 – km 567+690 , respectiv între Cap Y Staţia CF Aghireș şi Cap Y Stația CF Poieni. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor.
Pe 10 noiembrie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că CFR Infrastructură a semnat primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord – Vest a României.
Contractul pentru Lotul 3 (Poieni – Aleșd, 52,74 km) al magistralei Cluj – Episcopia Bihor are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR. Constructor: asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN.
Pe 7 decembrie, CFR SA a semnat contractul pentru electrificarea și modernizarea lotului 4 ALEȘD – FRONTIERĂ (46,74 km) din cadrul liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km). Câștigătorul contractului este asocierea condusă de italienii de la WeBuild.
Prin electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.
Sursa: Economica.net