Cluj-Napoca, Floresti, Gilau si Apahida s-au inteles asupra realizarii Centurii Metropolitane. Vezi declaratiile primarilor E.Boc si H.Sulea!
Primarul Emil Boc a ținut un discurs marți, în ședința extraordinară de Consiliu Local, în care a cerut sprijin pentru aprobarea protocolului prin care municipalitatea și CNAIR cad de acord ca studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru centura metropolitană să fie realizat din bani de la bugetul Clujului. Acest pas este considerat vital pentru demararea proiectului, blocat de guvern în 2017, în ciuda faptului că apare în master planul general de transport depus de România la Comisia Europeană.
“Vă mulțumesc că ați acceptat invitația la această ședință extraordinară a CL, care va marca istoric evoluția Clujului pentru următorii 10 ani. Avem, la punctele suplimentare de pe ordinea de zi, două proiecte care vor debloca centura metropolitană. Vă anunț că am reușit să deblocăm lucrările și că avem aprobarea CNAIR, din subordinea Ministerului Transporturilor, pentru a realiza centura – prima fază, cu posibilitatea rambursării 100% a cheltuielilor.
Centura trece pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca și a încă trei UAT-uri. Toți cei trei primari, din Gilău, Florești și Apahida, au fost de acord să participe la proiect. Fiecare UAT va suporta partea sa din studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal și detaliile tehnice de execuție. Azi se va aproba în Consiliul Local Florești, mâine în Gilău și în 5 decembrie la Apahida.
Studiul de fezabilitate, planul urbanistic zonal și detaliile tehnice de execuție vor costa probabil 4 milioane de euro. Etapele sunt: 2018-2019, realizarea acestor studii, 2020-2023, patru ani pentru execuția efectivă a centurii. Suntem în ceasul al 12-lea, dar cred că mai putem realiza acest proiect din bani europeni.
Vor fi șapte conexiuni între centură și Cluj, amintesc doar Câmpului, Frunzișului, Calea Turzii, care ne vor ajuta să deblocăm economic Clujului. Sunt proiecte blocate de o jumătate de miliard de euro. E un pas spre deschiderea orașului”, a spus Emil Boc.
Consilierii au aprobat în unanimitate aprobarea protocolului cu CNAIR și contractul de asociere cu UAT-urile Gilău, Florești și Apahida, pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal și a detaliilor tehnice de execuție.
Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în MPGT, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro.
Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe DN 1.
Acest drum costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.
Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.
Sectoarele sunt Cluj SV – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii. Un ultim sector, Bulevardul Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens. – Sursa: ziuadecj.realitatea.net
Maine, si nu astazi cum declara Emil Boc, primarul Florestiului, Horia Sulea, a convocat o sedinta cu caracter de “indata” a Consiliului Local pentru aprobarea acestui proiect. Sedinta va avea loc de la ora 16.00.
Pe pagina de facebook, edilul Florestiului a postat urmatorul comentariu vis-avis de acest proiect.
“Daca Guvernul PSD este incapabil a realiza proiecte de mare infrastructura precum autostrazi, nu e nici un bai, le facem noi, autoritatile locale. Desi acest aspect nu e deloc unul normal si firesc.
Autostrada Metropolitana (Nod A3 – zona Cora, pe lunca Somesului cu racordari la zona rezidentiala Floresti ) se demareaza de catre UAT Floresti si UAT Cluj Napoca.
Alaturi de primarul Emil Boc am luat decizia de a realiza din bugete proprii Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic aferent soselei.
Realizarea Autostrazii Metropolitane e cuprinsa in Masterplan si are asigurata finantarea europeana, insa, pana acum, Guvernul a dormit bine mersi.
Linistirea traficului din ZMC cere solutii comune si conlucrare.”