Finalizarea autostrăzii Turda-Sebeș a intrat în linie dreaptă
Pentru guvernul PSD autostrada Turda-Sebeș este un proiect fanion de infrastructură. Finalizarea acestui obiectiv, alături de autostrăzile Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Autostrada Transilvania va transforma Clujul într-un nod de autostrăzi în inima României.
Finalizarea autostrăzii Turda-Sebeș a intrat în linie dreaptă, după ce din aprilie, a început mobilizarea la muncă pe cel mai lung lot al Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 2. În lucru sunt loturile 1 și 2.
Lotul 1 se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia.
Despre acest lot, ministrul transporturilor, deputatul PSD Răzvan Cuc, a declarat recent, la Alba Iulia, că va fi gata până la sfârşitul anului în curs: „Lotul 1 va fi gata la sfârşitul anului”.
Lotul 2 are o lungime de 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.
Antreprenorul general a crescut mobilizarea în mod considerabil, pe lot fiind aduse 60 de basculante de la o firmă prestatoare iar în următoarele două săptămâni aceeași firmă va mai aduce încă 40. În total, pe tot lotul 2 al autostrăzii, antreprenorul va ajunge să lucreze cu circa 130 de basculante, număr care îi va permite să facă un progres bun.
Creștere ritmului de lucru la lot a survenit în urma unei vizite fulger a ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, care a declarat: „Prima dată am vizitat lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Am avut o discuţie puţin mai dură cu constructorul acestui lot pentru că am văzut că nu s-a mobilizat aşa cum i-a spus să o facă la prima vizită. Deşi plăţile sunt la zi pentru acest antreprenor, înţeleg că sunt anumite probleme legate de plata subcontractorilor. Este inadmisibil şi nu voi tolera, sub nicio formă, ca în condiţiile în care antreprenorul general este plătit la zi, să nu plătească firmele româneşti”.
Finalizarea loturilor 1 și 2 vin în completarea loturilor 3 și 4, care au fost inaugurate anul trecut.
Lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 41+250 – km 53+700, între localitățile Aiud – Mirăslău are o lungime de 12,45 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Valoarea contractului aferentă lotului 3 a fost de 420 milioane lei fără TVA.
Lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 53+700 – km 70+000, între localitățile Mirăslău – Turda are o lungime de 16,30 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. – PORR Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 a fost de 470 milioane lei fără TVA.
Autostrada Sebeș – Turda va asigura o legătură între secțiunile autostrăzii existente A1 – Orăștie-Sibiu și A3 – Gilău-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aprox. 70 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersecții, 4 servicii, 4 zone de odihnă, 1 centru de întreținere și control, 1 centru de întreținere și monitorizare și 66 de structuri.
Autostrada va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda. Valoarea totală a obiectivului ”Autostrada Sebeș – Turda” este de 1,9 miliarde lei (cu TVA) și a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% a reprezintat contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională – 1.2 miliarde lei, contribuția națională (bugetul de stat) – 405 milioane de lei iar restul de 330 milioane de lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
Publicat de Floresti 24 la comanda PSD – Partidului Social Democrat, cod mandatar financiar 41190008