Medicii de la PEDITEL isi prezinta bilantul pe 2019
În 2019, Medicii PEDITEL 1791 au oferit asistenta medicala pediatrica, gratuit, non-stop prin telefon pentru 65.511 copii din România și Diaspora.
La fiecare 5 minute, un copil din România și Diaspora primește asistenta medicale pediatrica grautita, non stop prin telefon, din partea echipei medicale PEDITEL.
Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianuarie, cu un total de 351 apeluri în 24 de ore.
Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie cu 7.835 apeluri și decembrie, cu 6.157 apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din întregul an, 7,3%.
În 2019, Medicii PEDITEL 1791 au oferit asistenta medicala pediatrica, gratuit, non-stop prin telefon pentru 65.511 copii din România și Diaspora.
Numărul total de minute vorbite în 2019 este de 234.660,17, s-a vorbit la telefon continuu 3.911 ore, 45% din totalul celor 365 zile.
În lunile ianuarie, octombrie, noiembrie și decembrie, media apelurilor pe zi a fost de peste 220.
Medicii Peditel 1791 depun eforturi constant pentru ajutorarea cat mai multor părinți cu copii, cunoscut fiind disconfortul și panica pe care un părinte o resimte, mai ales cand nu are nicio alta alternativa, siguranța copilului fiind esențiale.
În topul apelurilor din țara județul Cluj ocupă locul 1 (31% apeluri= 20.308), urmat de București + Ilfov- 26% apeluri= 17.033 , Constanta: 6%= 1.531 apeluri, Prahova, Timiș, Iași, Argeș, Brașov, Sibiu -5% din apeluri= 1.275 apeluri.
Numărul total de apeluri din Diaspora este de 5% = 1275 apeluri , primele 4 tari din care părinții apelează fiind : Marea Britanie, Austria, Italia și Germania.
Principalele probleme medicale pentru care părinții apelează serviciul Peditel sunt :
Febra: 22% apeluri
Varsaturi: 19%
Diaree: 17%
Răceala 16%
Tuse 13 %
Din totalul apelurilor 71,6% s-au solutionat cu sfat medical aplicabil acasă în deplina siguranta pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind directionate catre serviciul unic 112, iar către Unitățile de Primiri Urgențe/ Camera de Garda 10,2% apeluri, iar către consult de specialitate in maxim 48 de ore: 15,2%
Peditel 1791 este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non-stop, funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a FUNDAȚIEI PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.
Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture și o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.
Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afectiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe.
PEDITEL 1791 este o inițiativă comunitară de implicare socială, implementată de către FUNDAȚIA PĂRINȚI DIN ROMANIA.
Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 NU este o alternativă la 112.
Pentru a veni în sprijinul tuturor copiilor, Peditel se poate apela din toate rețelele fixe și mobile, de oriunde din lume, la numărul fix cu tarif normal +40377771111, sau național- apel cu tarif normal la 1791 în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom și apel gratuit în rețeaua Digi la *1791.
Peditel 1791 este un serviciu medical pediatric, gratuit, non-stop, prin telefon, inițiat în 2014 de Fundația Părinți din România.
În cei 6 ani de funcționare, medicii Peditel 1791 au oferit aisstenta medicala pediatrica prin telefon, gratuit, non stop pentru un număr de 224.972 părinți cu copii.
În cei 6 ani de funcționare, Peditel și-a dovedit utilitatea și eficiența, timp de 4 ani avand o dublare a numărului de apeluri , în ultimii 2 ani, fiind într-o continua creștere.
Mai jos evolutia apeluri
2019: 65.511 apeluri – 180 apeluri/zi
2018: 62.277 apeluri,170 apeluri/zi
2017: 53.339 apeluri, 146 apeluri/zi
2016: 25.090 apeluri, 69 apeluri/zi
2015: 11.907 apeluri, 33 apeluri/ zi
2014: 6.848 apeluri, 19 apeluri/zi
Comparativ cu primul an de funcționare- 2014, numărul mediu de apeluri pe zi a crescut în 2019 de aproape 10 ori!
Conform recomandărilor internațional privind call centerele medicale, numărul maxim de apeluri în 24 ore este de 145, în ultimii 3 ani (2017-2019), avand o încărcare de 120%, pe o linie de garda, deservita de un medic.
Durata medie a unui apel este de aproximativ 5 minute.
PEDITEL este un serviciu medical gratuit, pentru comunitate, susținut exclusive din donatii si sponsorizari .
Donatii si sponsorizari se pot face accesand site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/
Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.
Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulează în jurul site-ului www.parințiclujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii părinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ.
Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitatea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorități, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.