Sedinta la CNAIR pentru Centura Metropolitana Cluj
Varianta 8 de traseu este cea agreată pentru Centura Metropolitană, dar așteaptă avizul de la București al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat Emil Boc, primarul Cluj-Napoca, la ZIUA LIVE.
“În 30 octombrie avem programată ședința la CNAIR, la comisia de sepecialitate, pentru avizarea ăn formă finală a documentației. Sper să se finalizeze, pentru a putea termina apoi studiile de fezabilitate și guvernul să poată trece la demararea procedurilor de licitație în vederea realizării acestei centuri metropolitane”, a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE.
Transregio Feleac se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, proiectul urmând să fie realizat în două etape. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania.
Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).
Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii.
Un ultim sector, Bd. Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.
Centura metropolitană are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg, citati de ziuadecluj.ro (ZCj.ro).