Studiul Ipsos “Pericolele perceţiei”// “Românii nu cred în bolile pe care nu le văd”
Românii sunt impresionaţi doar de bolile pe care le văd. Alina Stepan, Country manager Ipsos România, spune că, în general românii cred că, până la urmă, toate bolile sunt vindecabile.
Studiul Ipsos “Pericolele perceţiei” arată că românii nu cred în bolile pe care nu le văd.
Epidemia ne-a împărţit în două categorii de oameni: “Unii care sunt excesiv de anxioşi şi panicaţi, care îşi îmbibă preşurile de la uşă cu clor, care nu au ieşit din casă nici măcar ca să facă cumpărături de şase săptămâni, faţă de cei care nu aplică nicio măsură, pe motiv că ei sunt cumva ocoliţi de boală”.
Acest lucru vine din optimisul românilor în ceea ce priveşte bolile, demonstrat de studiul Ipsos Global Trends 2020, realizat în 33 de ţări, pe 22.000 de oameni.
“Românii cred că, până la urmă, toate bolile sunt vindecabile. Dacă media globală este de 50%, în România este de 70% şi suntem pe locul 4 din 33 de ţări. Părem că nu luăm toate lucrurile la modul serios, credem că întotdeauna există o cale, suntem dispuşi să o căutăm noi înşine, însă nu suntem consecvenţi în a o urma”, adaugă Alina Stepan.
Studiul mai arată că românii sunt mai înclinaţi decât cei din vestul Europei să caute ei înşişi informaţii despre boli şi tratamente.
“Dorinţa sau nevoia de autocontrol al stării de sănătate apare în România pe locul 4, din cele 36 de valori pe care le-am identificat noi în studiu, faţă de locul 11 în celelalte ţări. Sentimentul acesta este mai puternic în ţările în care sistemul de sănătate pare să fie mai puţin performant, în comparaţie cu ţările Europei de Vest, în care, pentru că sistemul de sănătate e perceput ca fiind mai performant, cetăţenii sunt mai puţin înclinaţi să compenseze informaţiile pe care le primesc din sistemul oficial cu cele pe care le identifică ei înşişi”, îţi explică Alina Stepan.
71% dintre români spun că se bazează mai mult pe informaţiile despre sănătate pe care le obţin ei singuri, decât pe ceea ce le spune medicul, mai arată studiul Ipsos Global Research, preluat de Mediafax.