Zona Metropolitana Cluj/ Traseul Metroului a fost stabilit, la fel si statiile si denumirile acestora. Vezi Harta!
Metroul Zonei Metropolitane Cluj este estimat a fi finalizat in 2026, investitia ridicandu-se la aproximativ 1.500 milioane de euro, fara TVA.
Date Tehnice
Dimensiunea maximă a trenurilor va fi de 51 m lungime * 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate maximă de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră).
Perioada de implementare este în total 80 luni din care:
– Proiectare Preliminară (SPF, SF) – 17 luni (Mai 2020-Septembrie 2021);
– Proceduri de licitație – 15 luni (Septembrie 2021 – Decembrie 2022);
– Proiectare (PTh, PAC) și Execuție lucrări, inclusiv Achiziție Material Rulant – 48 luni (Ianuarie
2023 – Decembrie 2026).
Traseul (în lungime de 20,1km cu 19 stații + depou) este următorul:
Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;
–Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților– Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;
Secțiunea EST:
– Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;
– Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită.
Pentru operări optime cu asigurarea unui interval minim de 90 sec., s-a adoptat următorului dispozitiv de linii și aparate de cale:
– diagonală și bretea la Stația 1. Țara Moților;
– diagonală la Stația 3. Copiilor;
– bretea și 2 linii de garare la Stația 5. Prieteniei;
– bretea la Stația 8. Sfânta Maria;
– bretea la Stația 14. Piața Mărăști;
– bretea la Stația 17. Muncii;
– bretea și 4 linii de garare la Stația 19. Europa Unită.
In Florești va fi depoul
Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de aproximatv 8,2 hectare, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri în lungime de 51m.
Tunelele vor asigura infrastructura de transport pe zona interstațiilor cuprinse între Stația Teilor (S2) și Stația Muncii (S17) / Stația Europa Unită (S19), cu excepția zonei de bifurcație către cele două capete estice, care se va realiza în galerie rectangulară. Lungimea totală de tunel rezultată este de 28,44 km (conform tabel 3.6-1), cu asigurarea unei acoperiri minime de 8m.